Zakaj so meje pomembne za razvoj tvojega otroka?
👉 Govorimo o »razvajenih« otrocih, nihče pa ne uporabi besede »duševno nezreli«. S tabo želim deliti spoznanje, kako pomembna je ZDRAVA SOCIALIZACIJA za oblikovanje naših otrok in kako je povezana z duševno zrelostjo.
Zdrava socializacija je temelj za duševno zrelost otrok
Bolj ZDRAVO in NARAVNO kot je okolje, LEPŠA in KVALITETNEJŠA bo socializacija.
Socializacija je rezultat PSIHOLOŠKEGA RAZVOJA in DUŠEVNE ZRELOSTI.
👉 BOLJ KOT JE OTROK ZREL, LEPŠE POTEKA SOCIALIZACIJA. Če se tej tematiki ne posvetiš pravi čas, imamo v šoli otroka, ki v lastni stiski znori, tepe, kriči, se meče po tleh, škoduje sebi in drugim ter jih žali.
Preobremenjevanje otrok: Ko postanejo "majhni odrasli"
Naj ti opišem svoj primer »pomaranč« za lažje razumevanje:
Pomisli, danes imamo otroke za majhne odrasle, nam enakopravne in jih s tem do skrajnosti preobremenimo.
- Otrok SAM odloča kdaj in kaj bo jedel (če bo iz kruha polizal samo »pašteto« in zahteval da mu jo ponovno namažemo, mu jo pač bomo … in še 5x).
- Otrok SAM odloča kdaj in kam bo šel spat (ob 22h bo še skakal po kavču in zatrjeval, da ni zaspan).
- Otrok SAM odloča, kako bo reagiral, ko bo razburjen in jezen (malo bo brcal, malo kričal, včasih udaril ali vrgel kakšen kamen).
❗️ Zakaj se otrok tako vede? 👉 Ker svojega vedenja ni zmožen občutiti kot napačnega!
Zakaj je postavljanje mej ključno za razvoj otrokove duševne zrelosti?
Osnovnošolec mi je pred kratkim povedal: »Mojca, mi mamo itak eno celo steno v razredu oranžno.«
JAZ: »Zakaj?«
On: »Ja ker eni fantje konstantno mečejo v njo pomaranče.«
Ponovno sem vprašala KAJ, ZAKAJ? Nisem mogla dojeti… in ponovil je: »…ker eni fantje konstantno mečejo v njo pomaranče.«
HUDO, sem si rekla, mi smo ga »biksali« v osnovni šoli, ampak bili smo otroško igrivi in spoštljivi do soljudi, predmetov in okolice. Nisem bila sposobna razumeti, kako se lahko TO dogaja DANES v osnovni šoli, kamor sem pred kar nekaj leti zahajala sama … KAKO?! 😟😩😫😳
Misel mi ni dala miru, obsojala sem za hip starše in te otroke, nato sem podvomila o učiteljih… potem pa sem šla globlje in s tabo želim to globino deliti:
»Ko se bomo odrasli naučili razmišljati kritično o lastnem vedenju, bomo lahko otrokom vrnili pravo mesto v družbi, do katerega imajo pravico.«
Torej odrasli moramo otroke videti kot otroke!
Meni tako dobra razlaga, zakaj otroku postaviti meje je bila s strani Michaela Winterhoffa, ki opisuje zadevo kot »živčno celico človeka«.
To je tako lepa in preprosta razlaga ob kateri se lahko vsak izmed nas zamisli, zamisli ob tem, ko doma oblikuje SVOJEGA OTROKA:
❗️ »Otroci se že zgodaj naučijo, da so okrog njih številni predmeti, in dojemajo tudi mrtvost predmetov. Stol na primer, ki plazečemu in tudi hodečemu otroku stoji napoti, je mogoče potisniti vstran in tako dobiti prosto pot. Predmeti kot stol vzdržijo tudi neko grobo ravnanje, ne da bi se kakorkoli odzvali. Otrok se tega zaveda in ustvari se pri njemu »živčna celica predmet«.
Druge ljudi, ki so pogosto v njegovi bližini – sprva starše, nato vzgojitelje, učitelje, prijatelje, sprva prav tako definira z »živčno celico predmet«. Zanj razlika med stolom in človekom, ki stoji pred njim, do nadaljnjega ne obstaja. To se spremeni šele v trenutku, ko se ljudje v okolici otroku pokažejo kot razmejeni, se mu postavijo po robu.
Samo tako lahko otrok spozna razliko med predmeti in ljudmi. In ko otrok usvoji to razliko, nastane v njegovi duševnosti »živčna celica človek«.
Pomanjkanje meja: Duševna nezrelost otrok
Če otroku onemogočamo zaradi napačne vzgoje to dozorevanje, se do okolice vedejo načeloma predmetno. 😞
Leta minevajo… otrok se stara…ampak njegovo neprimerno vedenje kaže na to, da žal zaradi napačne vzgoje pri določeni starosti ni primerno duševno zrel. 🫣😬
Duševnost se ne razvija sama od sebe, dosežemo jo s stalnim urjenjem!
In naj ponovim: Zakaj se otrok tako vede?
👉 Ker svojega vedenja ni zmožen občutiti kot napačnega!
👉 V sodobni družbi imamo veliko otrok, ki so pomanjšani odrasli, ki lahko odločajo ali soodločajo skoraj pri vsem, ker velikokrat ne vemo, kje je tista meja, ki bi jo otroku zaradi NJEGOVE koristi morali postaviti, odločiti MI in ga razbremeniti!
⭐️ Pomisli, kaj vse dopuščaš svojim otrokom, ali jim tudi ti nalagaš preveliko breme in jim onemogočaš duševno dozoreti?
Dovolimo otrokom, da so otroci.
Izobraževalne institucije in izzivi pri delu z duševno nezrelimi otroki
Otrok ne sodi med štiri stene. Če ima otrok možnost odraščanja v stiku z naravo, bo:
🌿 bolj intelektualno sposoben,
🌿 bolj srečen in
🌿imel bo bolj razvit sistem vrednot!
Trenutno so sistemi in vzgojno-izobraževalna varstva za večino otrok STRESNA. Vseeno pa ne smemo spregledati dejstva, da se stopnja stresa pri otrocih zmanjša že v eni minuti po stiku z zelenim okoljem – torej še en razlog, zakaj otroci ne sodijo med štiri stene. 🌿
Predstavljaj si nalogo vzgojiteljev in učiteljev ter vseh drugih mentorjev, ki delujejo znotraj štirih sten. Dobijo duševno nezrele otroke, ki od doma nimajo jasno postavljenih in spoštovanih mej, 😫 potem pa jih želijo vzgajati in izobraževati med štirimi stenami. 😳 Zelo težka naloga, kajne?
- Pomembno je, da je otrok v družbi, smo družabna bitja.
- Bistvo socializacije je, da nenehno vstopamo v stik.
👇
Ni pa vseeno kdaj, kje in s kom.
Če te zanima več o zdravi socializaciji in duševni zrelosti, če si želiš še več konkretnih nasvetov, kako in kdaj otroka podpreti, kako mu pomagati da bo v sodoben svet stopil samozavestno in spoštljivo, te vabim da prisluhneš vsebini mojega video tečaja, ki te čaka na spodnjem gumbu: